X

Ρυθμίστε το ζάχαρο σας πίνοντας…καφέ!

Σε μια εποχή που ο διαβήτης χτυπάει την πόρτα ολοένα και μεγαλύτερων πληθυσμιακών ομάδων διευρύνοντας την ηλικιακή του γκάμα έρχεται ένα ευρύτατα διαδεδομένο και αγαπημένο ρόφημα να μας δώσει μια χείρα βοηθείας ενάντια στη μάστιγα του σακχάρου! Μπορεί ένας καφές να βοηθήσει; Ο καφές, όλο και πιο συχνά τα τελευταία χρόνια σχετίζεται σε έρευνες με την πρόληψη της εμφάνισης διαβήτη. Μελέτες σε διαφορετικούς πληθυσμούς, της Ευρώπης, των ΗΠΑ και της Ασίας δείχνουν πως η μέτρια κατανάλωση καφέ σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2, ενώ πολλές φορές η σχέση αυτή είναι δοσοεξαρτώμενη! Ενδεικτικά, πρόσφατα αποτελέσματα της Ευρωπαϊκής Προοπτικής Μελέτης για τον Καρκίνο και τη Διατροφή (EPIC), έδειξαν πως η κατανάλωση καφέ μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.Τα δεδομένα έδειξαν πως όσοι κατανάλωναν τουλάχιστον 4 φλιτζάνια καφέ ημερησίως εμφάνιζαν 23% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, συγκριτικά με όσους κατανάλωναν λιγότερο από 1 φλιτζάνι καφέ την ημέρα. Εξίσου ενδιαφέρον εύρημα ήταν και το γεγονός πως παρόμοια προστατευτική επίδραση φαίνεται να είχε και ο καφές χωρίς καφεΐνη (ντεκαφεϊνέ). Φαίνεται πως ακόμη και η ώρα που καταναλώνουμε τον καφέ σε ορισμένες μελέτες συσχετίζεται με τον έλεγχο της γλυκόζης στο αίμα. Έχει αντιοξειδωτικά! Σύμφωνα με τους περισσότερους ερευνητές δύο φαίνεται είναι οι βασικοί πιθανοί «υπαίτιοι» της ευεργετικής αυτής σχέσης και δεν είναι άλλοι από την καφεΐνη και τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στον καφέ, ενώ ενδιαφέρον φαίνεται να έχει και το γεγονός, πως αυτή η αρνητική συσχέτιση εξακολουθεί να υπάρχει ακόμη κι όταν ο καφές είναι ντεκαφεϊνέ! Οι επιστήμονες πλέον αναζητούν του πιθανούς μηχανισμούς με τους οποίους τα συστατικά του καφέ πιθανόν να επιδρούν στο μεταβολισμό της γλυκόζης. Πιείτε λοιπόν τον καφέ σας εγκαίρως πρωτού βρεθείτε συνταξιούχοι σε κάποιο καφενείο να μετράτε το «ζάχαρο» σας παρέα με τους συνομηλίκους σας!